Ondergewicht

Om goed te presteren heb je een gezond lijf nodig. Of je nu topsporter bent of op recreatief niveau sport, een gezonde en gevarieerde voeding is ontzettend belangrijk. Maar hoeveel of wanneer moet je dan eten of drinken? Hoe herstel je sneller na een zware training en heb je supplementen nodig? Sportdiëtist Louise weet welke voeding er past bij jou en jouw sport.

Hoewel overgewicht veruit nog fórs meer voorkomt, komt ook de andere kant van de medaille voor; ondergewicht. Een onderbelicht probleem. Ondergewicht in de sport kan op verschillende manieren worden veroorzaakt. Een disbalans in de hoeveelheid energie die wordt verbruikt en binnengekregen via de voeding kan voor gewichtsdaling zorgen maar ook worden er in verschillende sporten prestaties vaak gekoppeld aan gewicht. Iedere gram minder wordt gezien als prestatiewinst, maar er zit een grens aan. Je kunt niet optimaal presteren als je je lichaam niet voedt met de juiste brandstof.  De balans daarbij kan voor atleten moeilijk zijn.

Louise maakt een individueel voedingsplan, een plan op maat dat is afgestemd op jouw trainingsschema, doel, leefstijl en voorkeuren. Er wordt gekeken naar je trainingsschema, de duur en de intensiteit van de trainingen en de tijden waarop getraind wordt. Iedere sport stelt andere voedingseisen. Er wordt gekeken naar het gewenste lichaamsgewicht. En, niet onbelangrijk, er wordt rekening gehouden met jouw persoonlijke smaak en voorkeuren.

Samen met jou ga ik op zoek naar het juiste schema om hiermee jouw doelen te bereiken.

 

Jonge (top)sporters

Er is bij Groot in de Praktijk extra aandacht voor de jonge (top)sporters. Naast zware trainingsprogramma’s is het belangrijk om groei en ontwikkeling goed te monitoren. Voeding speelt daarbij een belangrijke rol en een advies van de sportdiëtist is voor deze groep onmisbaar.

Gezondheidscentrum De Goorn
Dwingel 3,1648 JM, De Goorn

Iris: woensdag 08:30-18:00

Louise: maandag, dinsdag & donderdag 08:00-17:30

7 + 14 =