Krachtsport

Om goed te presteren heb je een gezond lijf nodig. Of je nu topsporter bent of op recreatief niveau sport, een gezonde en gevarieerde voeding is ontzettend belangrijk. Maar hoeveel of wanneer moet je dan eten of drinken? Hoe herstel je sneller na een zware training en heb je supplementen nodig? Sportdiëtist Louise weet welke voeding er past bij jou en jouw sport.

Bij krachtsporten, zoals gewichtheffen en bodybuilding, is de training gericht op het opbouwen van kracht. Hiervoor heb je spiermassa nodig. Voor de opbouw van spierweefsel én het herstel na de trainingen is voeding van essentieel belang.

Louise maakt een individueel voedingsplan, een plan op maat dat is afgestemd op jouw trainingsschema, doel, leefstijl en voorkeuren. Er wordt gekeken naar je trainingsschema, de duur en de intensiteit van de trainingen en de tijden waarop getraind wordt. Iedere sport stelt andere voedingseisen. Ook wordt er gekeken naar het gewenste lichaamsgewicht. En, niet onbelangrijk, er wordt rekening gehouden met jouw persoonlijke smaak en voorkeuren.

Samen met jou wordt er gezocht naar het juiste schema om hiermee jouw doelen te bereiken.

Jonge (top)sporters

Er is bij Groot in de Praktijk extra aandacht voor de jonge (top)sporters. Naast zware trainingsprogramma’s is het belangrijk om groei en ontwikkeling goed te monitoren. Voeding speelt daarbij een belangrijke rol en een advies van de sportdiëtist is voor deze groep onmisbaar.

Gezondheidscentrum De Goorn
Dwingel 3,1648 JM, De Goorn

Iris: woensdag 08:30-18:00

Louise: maandag, dinsdag & donderdag 08:00-17:30

1 + 9 =